La evenimentele care implică un număr mare de oameni, precum conferințe, târguri, concerte și festivaluri, organizatorii trebuie să asigure paza evenimentului și să pună în aplicare măsuri de securitate.
Din păcate, realitatea a arătat că investițiile în securitate se situează în jurul a 13% din bugetul unui eveniment, securitatea fiind considerată un domeniu în care organizatorii nu cheltuiesc suficient.
Pentru a te asigura că evenimentul tău este securizat în mod corespunzător, îți prezentăm cinci sfaturi bine de știut și de pus în practică cu privire la securitatea și paza evenimentelor.
Alege o locație adecvată din punct de vedere al securității
Atunci când alegi locația evenimentului, este important să o evaluezi din punct de vedere al securității. O locație potrivită trebuie să aibă un plan de urgență: ieșiri de urgență bine iluminate, planuri de evacuare puse la punct, căi de acces pentru paramedici.
Daca locația oferă și personal, acesta ar trebui să fie instruit corespunzător pentru a răspunde corect în cazul unei situații de securitate. Asigură-te că verifici acest aspect.
Dacă evenimentul se organizează în exterior, este important să verifici dacă proprietarul terenului respectă procedurile de securitate în vigoare. Dacă nu se întâmplă, acesta trebuie sa le implementeze pe ale tale.
Realizează o evaluare completă a evenimentului din punct de vedere al securității
Analizează și evaluează paza și securitatea evenimentului în funcție de: capacitate locației, număr de participanți, dispunerea în sine a locației și condițiile meteo – dacă evenimentul se desfășoară în exterior.
O evaluare bună trebuie să scoată în evidență eventualele puncte slabe, pentru a permite introducerea unor proceduri mai robuste sau schimbarea procedurilor, cu ceva timp înainte de ziua evenimentului.
De asemenea, planul de urgență trebuie să prevadă măsuri de urgență pentru diverse tipuri de situații – urgențe medicale, sosirea persoanelor neinvitate, vreme rea sau defecțiuni tehnice.
Informează echipa
Cu o zi înainte de începerea evenimentului, asigură-te ca toată echipa este bine informată în ceea ce privește planul de securitate, astfel încât fiecare să știe care este rolul său în punerea în aplicare a planului. Detalii referitoare la capacitatea locului și numărul de persoane care urmează să participe trebuie să fie cunoscute de toată lumea.
Este important ca toți membrii echipei să cunoască protocoalele care se aplică în situații de urgență, precum și ce trebuie făcut în cazul în care este necesară evacuarea oamenilor.
Verifică invitații
Verificarea biletelor de acces a participanților este importantă. Nerespectarea acestui lucru poate duce la situații neplăcute în legătură cu depășirea capacității locației sau cu intrarea la eveniment a unor persoane care pot reprezenta o amenințare la adresa securității.
Ecusoanele sau brățările de identificare sunt o modalitate foarte întâlnită de verificare a apartenenței la un eveniment, iar participanții trebuie să le poarte în orice moment.
Angajează o echipă profesionistă de pază și protecție
Lasă securitatea evenimentului tău pe mâna specialiștilor din domeniu. Agenții de pază pentru evenimente te pot ajuta la asigurarea serviciilor menționate mai sus și la implementarea procedurilor de securitate pe care le elaborează firma de pază. Agenții de pază DO SECURITY sunt atent pregătiți în acest sens, astfel încât să poată face față oricăror situații.