Ai nevoie să închei un contract cu o firmă de securitate pentru afacerea ta? În acest caz, primul pas constă în realizarea unei analize de risc, iar aceasta a devenit un document obligatoriu începând cu anul 2018, conform H.G. 301/2012.
Ce este analiza de risc?
Analiza de risc:
- identifică amenințările la adresa companiei, focusul fiind asupra potențialului de pierdere, de perturbare sau de întrerupere a proceselor critice
- determină probabilitatea când aceste amenințări ar putea să apară, precum și frecvența la care pot apărea.
Mai în detaliu, analiza de risc:
- reglementează protecția personalului, a bunurilor și valorilor organizației
- permite avizarea planului de pază
- stabilește măsurile de pază prin personal specializat și sisteme tehnice de securitate
- permite avizarea proiectului sistemului de securitate
- pune în balanță costurile cu pierderea unui activ cu cele pentru implementarea măsurilor de contracarare a acestor amenințări
- facilitează alegerea celor mai bune soluții de securitate pentru firma ta, astfel încât să eviți alte cheltuieli, pe viitor, în acest sens.
Ce spune LEGEA?
Conform legislației din România, analiza de risc este obligatorie în cazul societăților comerciale care dețin bunuri și valori, pentru care este necesar să se asigure protecția. În caz contrar, societățile pot primi o amendă cuprinsă între 10.000 și 20.000 de lei.
În cazul în care analiza de risc a fost efectuată, dar măsurile de siguranță nu au fost implementate conform analizei sau au fost implementate parțial, valoarea amenzii este cuprinsă între 5.000 și 10.000 de lei.
Analiza de risc se efectuează înaintea instituirii măsurilor de securitate și se revizuiește periodic:
- cel puțin o dată la 3 ani
- în cel mult 60 de zile de la producerea unui incident de securitate
- în cel mult 60 de zile de la modificarea caracteristicilor arhitecturale, funcționale sau de la schimbarea obiectului de activitate al firmei
Analiza de risc se efectuează doar de către experții înscriși la Registrul Național de Risc la Securitate Fizică.
Care sunt documentele necesare pentru efectuarea analizei de risc?
- Certificatul de înregistrare al societății la ONRC
- Actul de proprietate asupra terenului sau contractul de închiriere al spațiului/ terenului
- Proiectul sistemului tehnic de securitate
- Schița obiectivului
- Organigrama societății
- O.I/ R.O.F/ politicile de securitate
- Situația evenimentelor infracționale care au avut loc în ultimul an în societate
- Asigurări de persoane/ bunuri
Ce costuri implică o analiză de risc?
Legislația în vigoare nu reglementează un preț fix pe care îl poate solicita un evaluator. Prețul poate varia în funcție de firma specializată, suprafața obiectivului, numărul de angajați și tipul de activitate.
În concluzie, analiza de risc reprezintă fundamentul adoptării măsurilor de securitate pentru obiectivele, bunurile și valorile transpuse în planul de pază, dar și pentru proiectul sistemului de alarmare.
Analiza de risc depistează riscul la care compania ta este expusă; noi venim în întâmpinarea ta cu soluțiile de securitate.